Avser spricka.se.
Version 1.00, gäller från 2020-04-01
Spricka förlag anlitar Stjärndistribution AB för lagerhantering och distribution av våra produkter. När du lägger en beställning i webbshopen skickas den automatiskt vidare till Stjärndistribution, som skickar varan och följesedel/faktura. Fakturan betalas till Stjärndistribution.
Alla priser anges i SEK (svenska kronor) och är inklusive moms.
Leveransvillkor och fraktkostnader inom Sverige
Frakt kostar 29 kr. Om ordervärdet överstiger 600 kr erbjuder vi fri frakt.
Leveranser sker med brev eller DHL-paket beroende på vikt och beställare.
Leveransvillkor och fraktkostnader till utlandet
För närvarande erbjuder vi inte leverans till utlandet utan hänvisar till andra fysiska eller digitala bokhandlar.
Leveranstid
Leveranstiden för varor i lager är normalt 1-3 vardagar (postens leveranstid tillkommer, som mest ca 2 vardagar för postpaket). Vi garanterar dock inte att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.
Betalningsvillkor
Du kan betala med kort (Klarna och PayPal), banköverföring (Klarna) eller Swish. Vi levererar inte mot postförskott.
Betalningsinformation (såsom kortnummer eller bankuppgifter) skickas genom en krypterad förbindelse och varken hanteras eller lagras hos oss.
Personuppgifter
För att handla hos oss måste du fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att de personuppgifter du lämnar registreras i vårt kundregister. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av StjärnDistribution AB i egenskap av personuppgiftsbiträde. Mer information om hur vi hanterar personuppgifter hittar du i vår Integritetspolicy.
Avbeställning
Under förutsättning att inget annat har avtalats i samband med din beställning kan du avbeställa innestående order genom att meddela kundtjänst per telefon (0290-76 76 80) eller e-post (order@sdist.se).
Ångerrätt
Full ångerrätt gäller inom två veckor från det att du mottagit varan. Om någon vara är skadad vid ankomst, se avsnittet Reklamationer nedan.
För oanvända produkter i nyskick kommer full återbetalning av köpesumman exklusive frakt att ske utan dröjsmål så snart produkten returnerats. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att vi mottagit information om ånger, dock måste returen ha mottagits för att återbetalning ska kunna ske.
Ångerrätten omfattar inte nedladdningsbara produkter då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Om plomberingen på en plomberad produkt är bruten inkluderas varan inte av ångerrätten. Om din vara skulle vara skadad när du får den är det i stället en reklamation, se avsnittet Reklamationer nedan. Du kan inte åberopa ångerrätt för en redan använd produkt.
Om en retur inom ångerrätten returneras per brev, alternativt väger mindre än 2 kg och inte returneras som postpaket, så behöver du inte kontakta kundservice innan du returnerar.
Om din retur väger mer än 2 kilo behöver du kontakta kundservice innan returen. Fraktavgift och returporto betalas alltid av dig. Du behöver inte ange varför du ångrar dig, men skicka med en lapp där det framgår att du ångrar ditt köp.
Returadressen för brev upp till 2 kilo är:
StjärnDistribution AB
Hästskovägen 12
813 33 HOFORS
Observera att du alltid är ansvarig för att paketera varorna så att de inte kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst på grund av bristande emballage kommer att debiteras dig. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter, exempelvis postförskott.
Reklamationer
Får du en felaktig eller defekt vara ska du alltid kontakta kundtjänst så fort felet upptäckts. Vissa defekta varor ska returneras och märkas med ett returnummer. Defektretur sker alltid på vår bekostnad, men du får inte returnera utan att först kontakta oss. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri. Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 8 dagar till kundtjänst.
Ej uthämtade brev eller paket
För ej uthämtade brev eller paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 89 kr.
Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och utgående varor. Vi har inget ansvar att leverera ordrar med fel prissättning eller produktspecifikationer på grund av typografiska fel.
Trygg hos oss
Vi följer Lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, samt Konsumentverkets och Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vi hoppas att du ska känna dig trygg och trivas som kund hos oss. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst med frågor om order, villkor eller produkter. Tel 0290-76 76 80 eller e-post order@sdist.se.